Na měsíční bázi vám budeme přinášet hlavní události z Atlassian světa. Informací je mnoho a ty zásadní nás leckdy míjí, pomůžeme vám se zorientovat. Shrneme vždy s relevantním komentářem nejdůležitější informace o platformě.

 

 

Náš výběr, jaké novinky přinesl listopad 2020

  • Nové funknčnosti Advanced Roadmaps
  • Jira Service Desk je nyní Jira Service Management
  • DEV: Ukončení podpory serverových licencí - co to znamená pro vývojáře
  • Atlassian představil Jira automation template library
  • Odstartovala druhá sezóna Atlassian podcastu Teamistry

 

Nové funkčnosti Advanced Roadmaps

Advanced Roadmaps, tedy dříve Portfolio for Jira bylo obdařeno novou funkčností, podívejme se výběr:

  • Představen nový Dependencies Report

Funkčnost vyhlížená zejména projektovými a programovými manažery přináší konečně trošku hezčí a srozumitelnější pohled na projektové závislosti. Dependence mezi issues jsou znázorněny graficky, poskytují všechny relevantní informace a jde si s tím i trochu hrát. Byť je report pouze read-only. A tak máme nově k dispozici možnost si vyrollovat dependence v hierarchické struktuře o něco výš a zjistit tak, jak ovlivní závislost stories nadřazené epiky. Nebo pomocí Group by zjistit, jak dependence ovlivňují například spolupracující týmy. Základní informace od Atlassian

  • Zdokonalený roll-up hodnot

Byl významně rozšířen výčet položek, které v Roadmaps umí navrhnout hodnoty polí nadřazených issues na základě hodnot polí jejich potomků. Nemá to úplně jednoduchá pravidla, ale může pomoci. Koukněte na odkaz

  • Možnost ukládat pohledy na roadmapu

Tohle trošku chybělo. Pokud máte potřebu reportovat nadřízeným tu pěknou roadmapu, jak jste si ji nakreslili, máte možnost pohled uložit. A ne jeden, i více. A lze to celé i rozumně spravovat. Bližší info zde

 

Jira Service Desk je nyní Jira Service Management

Aby toho přejmenovávání nebylo málo, když stojíme na prahu next-gen Atlassian, stal se ze starého dobrého Service Desku nově Jira Service Management (JSM). Atlassian, zdá se, jde cestou ITILových agend, jejichž podpora je nebo bude nativně implementována do JSM. Na stránkách JSM se rozbíhá série tzv. ITSM lightning talks, což jsou ca dvacetiminutová videa, kde je vysvětlena agenda a její podpora v JSM. Začínáme Incident Managementem, pro který JSM přebírá některou funkčnost Opsgenie, kde je tato agenda celkem slušivě zpracována už nějaký čas. Následovat bude Change Management. Na 3. února je zde například anoncováno přdstavení výhledu, co s Jira Service Management bude dál. Koukněte. Představení JSM a rozcestník lightning talks je zde

 

DEV: Ukončení podpory serverových licencí - co to znamená pro vývojáře

Ohlášený end of sales/support serverové platformy samozřejmě znamená jistou nepříjemnost pro všechny, kdo si vypiplali svoje appky k dokonalosti a mají na nich třeba založen svůj business. Otázek je v tuhle chvíli jistě více, než odpovědí, nicméně Atlassian se snaží na některé odpovídat. Článek pro Developer Comunity.

 

Atlassian představil Jira automation template library

Nedávno představená automatizace v rámci Atlassian aplikací nabírá na obrátkách a má úspěch. Atlassian v této souvislosti uvádí Jira automation template library, tedy místo, kde jsou soustředěny už vyvinuté automatizace, abychom stále neobjevovali kolo. Jira automation template library

 

Odstartovala druhá sezóna Atlassian podcastu Teamistry

Z malinko méně technikáliemi načichlého soudku - znáte atlassianí podcast Teamistry? Jak název lehce napovídá, jde o podcasty na téma týmové spolupráce, resp. o tom, kterak tým jako organizmus může dosáhnout takřka nemožného - zkrátka o týmové chemii. Před pár dny, 21. září, začala druhá sezóna. Ta první se věnovala úspěšným týmům, stávající druhá sezóna je nikoliv o jednom týmu, ale o více týmech a jejich úspěšné spolupráci. Prostě taková motivační věc, no, tak si to někdy zkuste pustit. Třeba vás to zaujme. Teamistry

 

Marek Nešleha

Atlassian Consultant